Jdi na obsah Jdi na menu
 


Aktualizace 27.6. červeně níže.

Termín: úterý 5.8 – so 9.8. 2025

Návrh pobytu s cílem na Křivoklátsku udělal Laďa Švancara v této podobě:
1. den vlakem ze Skalice n.S. (odjezd 7:29, příp. 9:29) do Zadní Třebáně (příjezd 10:52, 12:52) s přestupem v Praze (na přestup dle j.řádu celých 9 minut, hm) dále na kole do kempu v Zbečně, což je 38 km a stoupání 360 m
2. den Zbečno – Rakovník a zpět, 61 km, 780 m
3. den Zbečno – Zvíkovec, 42 km, 750 m
4. den Zvíkovec – Roztoky a zpět, 54 km, 830 m
5. den Zvíkovec – Hořovice, 28 km, 510 m, odtud vlakem (odjezd 10:51 nebo 12:51) s přestupem v Praze (čas na přestup opět 9 min) do Skalice (příjezd 14:26, 16:29)
celkem 223 km, stoupání slušných 3230 m (loni byla délka 272 km a stoupání, když nepočítám svoji sólo etapu,  "jen" 2195 m)

mapa tras


odkaz ke sdílení https://mapy.com/s/padofeduma

Ubytování v kempech:
kempzbecno.cz
vybírám z jejich webu: Náš kemp disponuje travnatou plochou vhodnou pro karavany, obytná auta a stany. Kemp je vybaven sprchami na žetony, dostatečným počtem toalet, o které se nonstop staráme, protože je to hygienický základ kempu. Recepce je vždy otevřena do 20.00 hodin. Případné pozdější ubytování je možné v restauraci. V kempu se striktně dodržuje noční klid od 22.00 do 06.00 hodin. Případné rezervace provádíme pouze pro větší skupiny nad 20 osob za rezervační poplatek. V kempu se o víkendech o bezpečnost a pořádek stará bezpečnostní agentura Tarat Security, neboť se kemp nachází v blízkosti obytné zóny obce. FAQs: Má kemp k dispozici chatky k pronájmu? Nemá. Kemp je pro stany, karavany a obytná vozidla. Dá se v kempu najíst, občerstvit? Určitě ano, a to v kempovní restauraci.

www.uvarskych.cz
opět jen vybírám: Část louky slouží také jako pláž. Ve večerních hodinách není prostor téměř osvětlen, takže lze vychutnávat přírodu a šumění jezu plnými doušky. Pozemek je samozřejmě zatravněn a udržován. Dolní část kempu je převážně obklopena a zastíněna stromy. VYŽITÍ V KEMPU: Koupání v řece Berounce, Dětský bazének s chemickou úpravou a filtrováním vody, Pískoviště, houpačky a kolotoče pro děti, Zapůjčení šlapadel nebo lodičky, Rybaření (možnost zakoupení rybářských, povolenek), V restauraci k dispozici zábavné automaty (auta, šipky, fotbal..), biliard, Možnost zajištění projížděk na koních

MŮJ POHLED:
Určitě to není špatný koncept, už jen za mě starý dobrý model - spaní na dvou místech s jedním dnem mezi přejezdy, je fajn, ale přesto bych navrhnul nějaká vylepšení, či alternativy ke zvážení - 1) nepřestupovat v Praze na další vlak, ale jet zrovna odtud; 2) 1. kemp by se mi více líbil s nějakým sportovním vyžitím (kurt na beach), třeba v Berouně: www.campberoun.cz - VOLNOČASOVÉ AKTIVITY V AUTOCAMPU: Nafukovací skákací aréna pro děti, Plážové hřiště, Paddleboardy, Šlapadla, Stolní tenis;-); 3) závěrečné 1 - 2 dny bych zvolil už jinde než na Křivoklátsku, přestože by se tím narušila tematičnost akce, a to třeba ve směru na Slapy (přejezd z Berouna 49 km, s. 684 m) nebo na Mělník (přejezd z Berouna 80 km, s. 558 m). 4) obdobně odjezd s nástupem do vlaku až v Praze, dostupný jak ze Slap (41 km, s. 170 m) tak z Mělníka (viz. var. STKZBT níže). Později mě napadla ještě vlastní varianta celé BT, kde bysme teda minuli celé Křivoklátsko a Berounku a do Mělníka, který zůstal, bysme dorazili od Kokořínska;-).

variantní trasy:
1.den vlakem Skalice n.S. (odjezd 7:29 příp. 9:29) - přestup Kolín (26 min.) - Mladá Boleslav (příjezd 10:33, 12:33) dál na kole do Hamr na Jezeře, autokemp, 46 km, stoupání 340 m
2. den Hamr na J. – Hrádek nad Nisou – Hvozd (749 m.n.m) a zpět, 66 km, 983 m
3. den Hamr na J. – Mělník, 73 km, 584 m
4. den Mělník – Říp a zpět, 55 km, 345 m (variantně Mělník – Terezín a zpět, 97 km, ale jen 152 m)
5. den Mělník – Praha hl. nádr., 44 km, 241m (dle mapy.cz 2:49 h), dál vlakem (odjezd 12:01, 14:01) – Skalice n.S. (příjezd 14:29, 16:29)
celkem 284 km (bez cest do a ze Skalice), stoupání 2493 m

mapa tras

odkaz: https://mapy.com/s/mahabatuha

Toť ode mne skoro vše. Co vy na to?

Patrně na moje připomínky, ač tyto nebyly toho účelem, ale s tím už nic nenadělám, reagoval Laďa doplněním svého záměru – vybírám z jeho mailu pouze z mého pohledu relevantní:
"... Vycházel jsem z toho, že trasa má být někde západně od Prahy a pokud možno pouze dvě místa na přespání, aby se nemusely stavět stany každý den. A případně i s chatkami, pokud by chtěl někdo větší pohodlí. Kolem Berounky bohužel není podobných kempů moc... Trasy jsem navrhoval tak, aby se mohla případně využít i Berounka k vodáckým aktivitám. Takže kdo by nechtěl druhý a čtvrtý den na kola, dalo by se zapátrat, odkud a kam by se třeba dalo sjet kousek Berounky. … A co se týká přestupu v Praze, tak ty osobáky tam jezdí každou půlhodinu. Takže kdybychom nestihli přestoupit během devíti minut, za půl hodiny jede další vlak. To samé při návratu. … První etapa by se dala jet i z Prahy, ale je to dalších 35 km navíc, z toho 13 km přes Prahu. … A i tak si myslím, že dalších 70 km by nebylo úplně na pohodu. Zvlášť když na posledních pár kilometrech je tam přes 200 výškových metrů. ... Já jsem chtěl alespoň nějak rozproudit diskusi, když se nikdo k ničemu neměl. Já na tom svém návrhu určitě netrvám. ..."

TOTo UŽ KOMENTOVAT NEBUDU;-)

P.S. Zbývá ještě nevyužitý návrh BT z loňska s cílem v Novohradských Horách, ale jelikož jsou v létě na vlakové trase do Č. B. 2 výluky, tak ji NEZAŘAZUJI jako letošní variantu, přesto pro možné použití v příhodnějších časech její přehled také přikládám;-).

mapa tras 


odkaz: https://mapy.com/s/lelulabedo