přípravná tour 2017

Po loňské přestávce (jedinečnost mé organizační činnosti na tom nese jistě nevýznamnou roli) se letos snažím navázat na ve své prostotě přesto jedinečné jarní cyklovýlety, třebas brané i jako trénink na letní oddílové soustředění na kolech. Nevím, jak moc ta loňská pauza komu prospěla, ale výkony na samotné Bike Tour to, pokud mohu soudit, zas tolik nepoznamenalo. Spíše tak otázkou je dnes už pro každého jaksi všudypřítomná časová vytíženost, což se odráží i na letošní účasti, která zkraje není nijak valná, na druhou stranu to nepřekvapí, přesto však trochu zamrzí;-).

Díl 1. neděle 28.5.2017 - přes Býkovice do Skalice n.S.

Cílem bylo navštívit pouťové folkové odpoledne ve Skalici, kde mj. vystupovalo Trní na Větvi tj. kapela Pavla T. v nové sestavě. Na kole nás trasu absolvovalo 5 – Jiří K., Radim K., Luboš K, Tonda D. a Ruda Ch. Bylo moc hezky, slunečno, teplo, a nic zvláštního, krom o den dříve skončené naší fotbalové ligy, jejíž výsledek se cestou dal jednou plzní oslavit, nestalo. Samotného folkového poslechu se zúčastnil ještě Pavel K. a několik dalších známých tváří. Všechna tři vystoupení měla hodně co do sebe, takže to bylo moc pěkné odpoledne.

Počet km: cca 34 (26+8)

Díl 2. neděle 4.6.2017 – okruh přes Doubravník a Lomnici

Vyjeli jsme po osmé ráno, se záměrem urazit asi 50km a vrátit se tedy asi v poledne, mým záměrem při plánování trasy bylo navštívit obec Borač. Proč zrovna ji není nic závratného, krom jiného se mi to zdálo jako dobrý nápad:-). Účast čítala čtyři – Jiří K., Radim K., Tonda D. a Ctirad S. Po výjezdu Kamínkama do Kunic, jsme jeli lesem na Černovice a dál tak trochu klasicky po silnici na Chlébské (což jsem už dlouho nejel). I díky několika kopečkům to bylo celkem fajn. Za zmínku stojí i následný sjezd, kde mi tacháč na kole ukázal až 72 km/h, což bych radši, aby zůstalo letošním rekordem;-). V Doubravníku jsme ve čtvrt na 11 přece jen dostali ještě před otvíračkou pivo a mohli jsme pokračovat podél Svratky dál. Tonda si zavzpomínal na místa svých dětských táborů a omrkli jsme i situaci v RS Prudká. Na pokračování na Borač jsem vzhledem k časovému skluzu netrval, tak jsme jeli po silnici přes Běleč a Lomnici. Odtud dále po silnici údolím do Bedřichova, kde nás (dva vzadu) potkal mírný a krátký deštík, který přešel asi po dvou kilácích, ještě než jsme v Bedřichově zastavili na druhé dnešní krátké občerstvení. Domů jsme dorazili něco po druhé, což bylo způsobeno poněkud rozvážnější jízdou jednoho z borců, ale rychlost v tomto případě není vše.

Počet km: cca 53

Díl 3. neděle 11.6.2017 – okruh přes Křetín

Vyjeli jsme opět v osm, možná i proto, že jsem avizoval jako možnou trasu s 50+ km z Adamova zpět (tam vlakem ze Skalice) nebo že v Drnkách byla pouť, tak se nakonec přidal pouze jeden další bajker. Se Ctiradem jsme se nakonec shodli na jiné trase – kolem Křetínky. Takže jsme vyrazili v duchu předchozích převážně lesními a polními cestami, které nás zavedly přes Sychotín a Rudku do Vřesic. odtud kousek po silnici pod Sulíkov a opět lesní (ač kus asfaltovou) cestou jsme sjeli a vyjeli (myšleno výškově) do Ústupu. Dále jsme opět terénem sjeli do Křetína, kde jsme se občerstvili a vydali se po opačném břehu Křetínky zpátky. To už jsme zvolili snad nejméně náročnou cestu přes Zboněk, Svitávku, Sebranice a lesem kolem pískovny do Zbraslavce. Bylo opět nádherně slunečno, ale zase ne tolik vedro, takže se jelo příjemně.